Έλεγχος Ζημίων Ασφαλιστικών Εταιριών

Η ασφαλιστική απάτη αφορά στο 5%-10% του τζίρου των ασφαλίστρων παγκοσμίως και είναι είτε εικονικές είτε υπερ-κοστολογημένες είτε έχουν εκτιμηθεί λανθασμένα ( είτε από αμέλεια είτε σκοπίμως ). Ο βασικός λόγος που συμβαίνει, πέραν της κατά επάγγελμα απάτης, είναι ότι οι ζημιωθέντες λόγω και της οικονομικής κρίσης δυσκολεύονται να εκταμιεύσουν τα χρήματα που είναι απαραίτητα για την αποκατάσταση της ζημίας τους.
δικαστικός πραγματογνώμονας

Ωστόσο υπάρχουν αφενός πολλά κριτήρια και πρακτικές για να γίνει αντιληπτό εξ αρχής, με τις ενδείξεις που υπάρχουν, ότι κάποιες ζημίες έχουν τα χαρακτηριστικά ασφαλιστικής απάτης, αφετέρου υπάρχουν έτοιμα συστήματα και τεχνολογικοί μέθοδοι για να τις αντιμετωπίσουμε, η εφαρμογή των οποίων, είναι επιτυχημένη και αποτελεσματική όπως έχει δείξει η εμπειρία πολλών ετών. Ενδεικτικά, όχι περιοριστικά για τον Κλάδο των Αυτοκινήτων, υπάρχουν περιπτώσεις ατυχημάτων που οδηγούν σε διερεύνηση, όπως:

  • Ζημιές χωρίς επαφή μεταξύ των εμπλεκομένων οχημάτων.
  • Ζημιά σε σύντομο χρονικό διάστημα είτε από την έναρξη ασφάλισης είτε μετά την επέκταση κάλυψης (προσθήκη κάλυψης κατά τη διάρκεια της ασφαλιστικής περιόδου).
  • Συνεργεία επισκευής ή ανταλλακτικών με υπερτιμολόγηση ή υπερβολική απαίτηση ή συνεργεία ανύπαρκτα.
  • Φιλική ή συγγενική ή άλλη σχέση (πχ. συνάδελφοι, γείτονες) μεταξύ των εμπλεκομένων.
  • Επαναλαμβανόμενες ζημιές από τον ίδιο οδηγό σε διαφορετικές ημερομηνίες, με διαφορετικά οχήματα ασφαλισμένα σε διαφορετικές ασφαλιστικές εταιρίες .
  • Ασυνεπείς δηλώσεις, ασάφειες κλπ.
  • Ζημιές μεταξύ οχημάτων που ασφαλίζονται από τον ίδιο ασφαλιστικό διαμεσολαβητή
  • Προσθήκη νέων καλύψεων ή αύξηση ορίων υφιστάμενης κάλυψης κατά τη διάρκεια ασφάλισης (αφορά σε προαιρετικές καλύψεις)
  • Παραποιημένα έγγραφα ασφάλισης, ικανότητας οδήγησης κ.α
  • Αδυναμία η αποφυγή προσκόμισης παραστατικών / αποδεικτικών στοιχείων από τους ζημιωθέντες.
  • Ατυχήματα που έγιναν βραδινές ώρες σε ερημικούς τόπους χωρίς ζημίες στο περιβάλλοντα χώρο.
  • Απομακρυσμένες περιοχές, δύσβατες , άγνωστες κ.α
  • Στο ατύχημα εμπλέκεται πρόσωπο που έχει διασταυρωθεί σε προηγούμενες ζημιές απάτης
  • Αγορασμένες ζημιές από συνεργεία
  • Αγωγές χωρίς πραγματογνωμοσύνη
  • Δυσμενής εξέλιξη της Σωματικής Βλάβης με ιδιωτική ιατρική γνωμάτευση
  • Αλλοιωμένες συνθήκες ατυχήματος, παραποιημένα στοιχεία
  • Ψευδές γεγονός (αδύνατον να συμβεί τεχνικά-μηχανική-μηχανολογικά)
  • Ψευδή στοιχεία οδηγού – νέοι οδηγοί – μεθυσμένοι – οδηγοί χωρίς δίπλωμα ή χωρίς σχετικό για την κίνηση του οχήματος δίπλωμα κλπ
  • Ψευδείς συνθήκες (πχ με τύφλωσε ο ήλιος, πετάχτηκε σκύλος, με έκλεισε το όχημα κλπ)
  • Πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια
  • Άκυρα ασφαλιστήρια
  • Ασφάλιση του οχήματος μετά τη ζημιά

Στα περιστατικά που συγκαταλέγονται σε εκείνα που έχουν εκτιμηθεί λανθασμένα είτε από αμέλεια είτε σκοπίμως διακρίνονται τα κάτωθι:

  • – η ταχύτητα οχήματος προκύπτει μόνο από τα ίχνη πεδήσεως χωρίς να διερευνηθεί το σύστημα ABS.
  • – δεν χρησιμοποιήθηκαν προγράμματα τεχνολογίας για τον προσδιορισμό της ταχύτητας των οχημάτων με βάση τις ζημίες και τη παραμόρφωση των οχημάτων.
  • -δεν ελέγχθηκε η πιθανή ρήξη του ελαστικού τροχού, δεν έγινε έλεγχος και μέτρηση του πάχους των πελμάτων κ.α
  • -δεν προσδιορίστηκε σωστά ο συντελεστής τριβής του οδοστρώματος
  • -δεν συντάχθηκε Νομογράφημα με το Δελτίο Ιχνών Τροχοπεδήσεως Οδικού Τροχαίου Ατυχήματος όπου προβλέπονται δύο (2) δοκιμαστικές τροχοπεδήσεις
  • -δεν ελήφθησαν φωτογραφίες αμέσως μετά το συμβάν
  • -δεν εγινε έλεγχος πρόσφυσης του οδοστρώματος
  • -δεν εγινε έλεγχος του συστήματος ενεργοποίησης του αερόσακου για τη πιθανότητα ελαττωματικής θρυαλλίδας
  • -δεν έγινε έλεγχος αν το εμπλεκόμενο όχημα ήταν αξιόχρηστο και τηρούσε τις προδιαγραφές για τη χρήση του κατά την στιγμή του ατυχήματος σε ευθεία σχέση με τους περιοδικούς έλεγχους ΚΤΕΟ και τις παρατηρήσεις που έχουν επισημανθεί προς επισκευή η αντικατάσταση.
  • -δεν έγινε έλεγχος του τύπου των λαμπτήρων των οχημάτων ώστε να διαπιστωθεί η απόσταση που φωτίζουν τα φώτα πορείας και οι προβολείς
  • -δεν εγινε έλεγχος των στοιχείων της άδειας κυκλοφορίας σε σχέση με το καθαρό και μεταφερόμενο βάρος του φορτηγού σε ευθεία σχέση με τη ζημία
  • -δεν έγινε έλεγχος της άδειας ρυμούλκησης σε ευθεία σχέση με το βάρος τους άξονες και τις διαστάσεις του ρυμουλκούμενου
  • -δεν έγινε σωστά ο έλεγχος του ταχογράφου
  • -δεν έγινε έλεγχος της πρόσδεσης του φορτίου στην πλατφόρμα του φορτηγού
  • -δεν έγινε έλεγχος του φορτίου σε ευθεία σχέση με την αδειοδότηση για επικίνδυνα φορτία
  • – δεν έγινε προσομοίωση της ζημίας στο τόπο του ατυχήματος
  • – δεν ελέγχθηκαν οι χρόνοι αντίδρασης και απόκρισης των φρένων σε ευθεία σχέση με την ταχύτητα
  • – δεν ελέγχθηκε αν υπήρχε τήρηση της αποστάσεως ασφαλείας
  • – δεν ελέγχθηκε η στάθμευση τρίτων οχημάτων, τα δένδρα που απέκρυπταν την ορατότητα, η τους σηματοδότες η τις πινακίδες
  • – δεν ελέγχθηκε αν κατά τη στιγμή του ατυχήματος / δυστυχήματος τα εμπλεκόμενα οχήματα διενήργησαν ορθή αποφευκτική προς το ατύχημα/δυστύχημα ενέργεια ως αυτή ορίζεται στο κώδικα οδικής κυκλοφορίας σε ευθεία σχέση με το Γ.Π.Ν 1911.
  • -δεν ελέγχθηκε δεόντως η κατασκευή και η κλίση του οδοστρώματος ή δεν έγινε έλεγχος για την ύπαρξης ολισθηράς ουσίας, παγετού, λάσπης, χαλικιών, δομικών υλικών, χημικών κ.α
  • -δεν ελέγχθηκε η ικανότητα των οδηγών κατά τη στιγμή του ατυχήματος / δυστυχήματος δηλαδή το ιατρικό του ιστορικό, οι αισθήσεις του, τα αντανακλαστικά του , η νοητική κατάστασή του, η υπερκόπωση ή κάποια τυχαία και απρόβλεπτη κατάσταση του πχ επιληψία, κατάθλιψη, έμφραγμα κλπ

Όμοιες περιπτώσεις μπορούν να αναφερθούν για την ασφάλιση υγείας, την ασφάλιση περιουσίας και μεταφορών, την ασφάλιση ευθυνών κ.α. και σωρεία περιπτώσεων να αναλυθούν και να περιγραφούν προκειμένου να μπορέσουν να αποδείξουν το γνωστικό μας επίπεδο και την εμπειρία μας

Μια έρευνα – έλεγχος ζημιών ασφαλιστικών εταιρειών λόγω των παραπάνω περιπτώσεων απεικονίζει την αποδεικτική δύναμη της έκθεσης του πραγματογνώμονα αφού συνεκτιμά σε ευθεία και πλάγια σχέση ένα σύνολο επιστημών: όπως φυσική, μηχανική, δομοστατική, αρχιτεκτονική, μηχανολογία, ηλεκτρολογία, πυρασφάλεια, χημεία κ.α.

Επιπροσθέτως με τη χρήση ειδικών μηχανημάτων όπως θερμοκάμερες, υγρασιόμετρα, scanners για δομικές κατασκευές, ολισθηρόμετρα, δείκτες τριβής οδοστρώματος, χρήση εξειδικευμένων τεχνολογικών προγραμμάτων προσομοίωσης καθώς και τη χρήση αφενός εξειδικευμένων χημικών δεικτών αφετέρου σχετικών εξειδικευμένων εργαστηρίων, Αρχών και ερευνητικών κέντρων, τα στοιχεία και αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύονται περίτρανα με αποτέλεσμα η αποδεικτική δύναμη της έκθεσης του πραγματογνώμονα να ενισχύεται σε μεγάλο βαθμό και την καθιστά ισχυρό αυτοτελές αποδεικτικό στοιχείο.

Η εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία μας στο χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης σε συνδυασμό με το συνολικό γνωστικό μας επίπεδο μας ( δείτε σχετικό βιογραφικό σημείωμα και διαπιστευτήρια μας ) μας καθιστά ικανούς να αναλάβουμε ακόμα και τις πιο δύσκολες περιπτώσεις επίδικης η μη έρευνας ζημιάς ασφαλιστικής εταιρείας προς ασφαλισμένους ή τρίτους.
Μοιραστείτε το :