Όροι Χρήσης & Πολιτική Διαχείρισης Αιτιάσεων

Όροι Χρήσης

Η Εταιρεία προσφέρει τις υπηρεσίες του δικτυακού τόπου σύμφωνα με τους παρόντες όρους χρήσης, τους οποίους ο χρήστης καλείται να διαβάσει προσεκτικά και να προβεί σε χρήση των υπηρεσιών του δικτυακού τόπου μόνο εφόσον τους αποδέχεται πλήρως και συναινεί στην εφαρμογή τους.

1. Περιγραφή Υπηρεσιών
Μέσω του δικτυακού τόπου οι επισκέπτες αυτού ενημερώνονται για τα προϊόντα ή/ και υπηρεσίες της επιχείρησης ενώ μπορούν να επικοινωνήσουν με αυτήν μέσω τηλεφώνου.

2. Εξωτερικές Συνδέσεις
Ο δικτυακός τόπος μπορεί να περιλαμβάνει links (“συνδέσμους”) προς άλλους δικτυακούς τόπους, οι οποίοι ελέγχονται από τρίτους.

Σε καμία περίπτωση δεν ευθύνεται ο δικτυακός τόπος για το περιεχόμενό τους και τις πρακτικές προστασίας απορρήτου που εφαρμόζουν ούτε για οποιαδήποτε οικονομική ή άλλης φύσεως βλάβη υποστεί ο χρήστης που τους ακολουθεί.

Επίσης, ο δικτυακός τόπος δεν δεσμεύεται για την ορθότητά τους ούτε κάνει οποιαδήποτε δέσμευση για την ποιότητα ή την εγκυρότητα αυτών, ούτε και είναι σύμφωνος ή αποδέχεται μέρος αυτών.

3. Δεοντολογία Χρηστών/Επισκεπτών

Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, οι χρήστες απαγορεύεται να χρησιμοποιούν την υπηρεσία του δικτυακού τόπου για να:

Α) Μίμηση με παραχάραξη ή καθ’ οιονδήποτε άλλο τρόπο αλλοίωση των στοιχείων του δικτυακού τόπου με σκοπό την παραπλάνηση ως προς την προέλευση του περιεχομένου που μεταδίδεται μέσω των υπηρεσιών του δικτυακού τόπου.

Β) Δημοσίευση, αποστολή, μεταφορά ή εγκατάσταση περιεχομένου από άτομο που δεν έχει δικαίωμα να διαθέσει το συγκεκριμένο περιεχόμενο βάσει νόμου ή βάσει εμπιστευτικής σχέσης.

Γ) Δημοσίευση, αποστολή, μεταφορά ή χρήση άλλης μεθόδου για την εγκατάσταση λογισμικού ή περιεχομένου κάθε μορφής (κειμένου, εικόνας, ήχου, video, animation) που παραβιάζει οποιαδήποτε δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας οποιουδήποτε τρίτου.

Ε) Δημοσίευση, αποστολή, μεταφορά ή χρήση άλλης μεθόδου για την εγκατάσταση αυτόκλητης ή μη εξουσιοδοτημένης διαφήμισης ή άλλου περιεχομένου προώθησης προϊόντων, την αποστολή ανεπιθύμητων και μη προσκαλούμενων από τον λήπτη ηλεκτρονικών μηνυμάτων και οποιαδήποτε άλλη μορφή ανεπιθύμητης προώθησης περιεχομένου.

Επιπρόσθετα, οι χρήστες του δικτυακού τόπου :

Δεν επιτρέπεται να δημοσιοποιούν στον δικτυακό τόπο προσωπικά mails, τηλέφωνα και λοιπά προσωπικά δεδομένα.
Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν άλλη γλώσσα εκτός από ελληνικά ή greeklish ή αγγλικά (στην αγγλική εκδοχή του δικτυακού τόπου).

Δεν επιτρέπεται να κάνουν παράπονα μετά από διακοπή τους από την υπηρεσία (ΒΑΝ).
Δεν επιτρέπεται να ενοχλούν και να απειλούν.
Αν υπάρχουν παράπονα μπορούν να μας καλέσουν μέσω τηλεφώνου.

Δεν επιτρέπεται να εισαγάγουν οποιασδήποτε μορφής κείμενο προπαγανδιστικού, αντιεθνικού χαρακτήρα και δεν επιτρέπεται να προσβάλλουν σύμβολα.
Δεν επιτρέπεται να προτρέπουν σε ερωτική συνεύρεση ή να προσφέρουν χρήματα για οιονδήποτε λόγω (πορνεία κλπ.)
Δεν επιτρέπεται να υβρίζουν, θίγουν, προσβάλλουν και γενικά να ενοχλούν τους άλλους χρήστες της υπηρεσίας.
Δεν επιτρέπεται να κάνουν διαφήμιση ή δυσφήμιση (άλλα web sites, προϊόντα, υπηρεσίες, εταιρείες).
Δεν επιτρέπεται οι χρήστες να προσκαλούν άλλα μέλη του δικτυακού τόπου σε άλλες ιστοσελίδες (sites).

Πνευματικά δικαιώματα

Οι χρήστες του δικτυακού τόπου δεν επιτρέπεται να καταχωρούν, να αλλάζουν, να διανέμουν, να αναπαράγουν, με οιονδήποτε τρόπο περιεχόμενο, το οποίο προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, εμπορικά σήματα ή προϊόντα κατοχυρωμένα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, που ανήκουν σε τρίτους, χωρίς να έχουν εξασφαλίσει προηγούμενη γραπτή συναίνεση του κατόχου αυτών των δικαιωμάτων.

Ο δικτυακός τόπος μπορεί να μην επιτρέπει την πρόσβαση χρήστη σε αυτόν ο οποίος επανειλημμένα παραβιάζει τον ανωτέρω όρο, αφότου διαβιβαστεί κατάλληλη ειδοποίηση στον δικτυακό τόπο για το θέμα αυτό από τον φορέα των πνευματικών δικαιωμάτων ή τον νόμιμο εκπρόσωπό του.

Χωρίς να αναιρούνται ή περιορίζονται τα προηγούμενα, εάν κάποιος πιστεύει ότι κάποιο έργο του αντιγράφεται ή καταχωρείται στο δικτυακό τόπο με τρόπο που να παραβιάζονται τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας του, παρακαλείται να αποστείλει μας καλέσεις μέσω τηλεφώνου και να αναφέρει τα κάτωθι:

ι) ηλεκτρονική υπογραφή ή γραπτή εξουσιοδότηση του φορέα των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας,

ιι) σύντομη περιγραφή του έργου που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, η οποία κατά τη γνώμη του έχει παραβιαστεί,

ιιι) το ακριβές σημείο του δικτυακού τόπου στο οποίο υπάρχει η παραβίαση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας

ιν) το τηλεφωνικό αριθμό επικοινωνίας του.

ν) έγγραφη δήλωσή, ότι με καλή πίστη θεωρεί, ότι η ενέργεια που περιγράφει αποτελεί παραβίαση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας ή ότι αντίκειται στο νόμο.

νι) υπεύθυνη δήλωση, ότι τα στοιχεία που παρέχει είναι ακριβή και ότι είναι ο φορέας των πνευματικών δικαιωμάτων που παραβιάζονται ή ο νόμιμος εκπρόσωπός τους.

Περιεχόμενο χρηστών

Η επίσκεψη στον δικτυακό τόπο γίνεται με ευθύνη του χρήστη.

Εάν ο δικτυακός τόπος ειδοποιηθεί, ότι το περιεχόμενο που φιλοξενεί, θίγει τρίτα πρόσωπα ή/και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, ή/και παραβιάζονται δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων μερών διατηρεί το δικαίωμα να προβεί άμεσα και χωρίς προειδοποίηση σε διαγραφή του σχετικού περιεχομένου ή/και του χρήστη που προέβη στη σχετική ανάρτηση ή/και δημοσίευση.

Ο χρήστης κατανοεί και αποδέχεται, ότι ο δικτυακός τόπος μπορεί να υιοθετήσει νέους όρους χρήσης των υπηρεσιών του.

4. Βλάβη-Αποζημίωση

Ο χρήστης του δικτυακού τόπου ευθύνεται απέναντι στον δικτυακό τόπο και τους συνεργάτες του, για οποιαδήποτε βλάβη ή ζημία προκύψει από την παράνομη ή επιβλαβή χρήση του δικτυακού τόπου, καθώς και από την χρήση εκ μέρους του της υπηρεσίας του δικτυακού τόπου με αθέμιτο τρόπο ή μη σύμφωνο με τους παρόντες όρους.

5. Έναρξη-Διακοπή Λειτουργίας Υπηρεσίας
Ο δικτυακός τόπος διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιεί ή/και να διακόπτει προσωρινά ή μόνιμα μέρος ή το σύνολο των υπηρεσιών του με ή χωρίς προειδοποίηση προς τους χρήστες.

6. Περιορισμός Ευθύνης
Δεδομένης της φύσης και του όγκου των πληροφοριών του Διαδικτύου, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, συμπεριλαμβανομένης και της περίπτωσης αμέλειας, ο δικτυακός τόπος δεν ευθύνεται για οποιασδήποτε μορφής ζημία υποστεί ο χρήστης του δικτυακού τόπου κατά την χρήση της υπηρεσίας, στην χρήση των οποίων προβαίνει με δική του πρωτοβουλία.

Ειδικότερα ο δικτυακός τόπος σε καμία περίπτωση δεν ευθύνεται για οποιεσδήποτε ζημίες, συμπεριλαμβανόμενων, ενδεικτικά, άμεσων η έμμεσων, ειδικών, τυχαίων η παρεπιμπτουσών ζημιών, θετικών η αποθετικών, εξόδων που προκύπτουν από την χρήση των υπηρεσιών του ή από αδυναμία χρήσης αυτών, από οποιοδήποτε πρόσωπο, ή αναφορικά με αδυναμία εκτέλεσης, λάθος, παράλειψη, διακοπή, ελάττωμα, καθυστέρηση ή διακοπή λειτουργίας ή εκπομπής, αδυναμία ή βλάβη τεχνικών συστημάτων, αδυναμίες ή βλάβες του εξοπλισμού του χρήστη, αδυναμίες ή βλάβες τηλεπικοινωνιακών δικτύων, ακόμη και αν οι εκπρόσωποι της υπηρεσίας, έχουν ενημερωθεί σχετικά με την πιθανότητα ανάλογων ζημιών, απωλειών η εξόδων.

Ο δικτυακός τόπος συνεργάζεται με άλλους δικτυακούς τόπους (ενδεικτικά κάποιο ιστολόγιο) για την παροχή στους χρήστες του εξειδικευμένου περιεχομένου, το οποίο εμφανίζεται σε διάφορες σελίδες του αυτούσιο, όπως ακριβώς λαμβάνεται από τον παροχέα του (συνεργαζόμενο δικτυακό τόπο ή εταιρεία), χωρίς έλεγχο και επεξεργασία. Η ευθύνη για την αρτιότητα, ακρίβεια, πληρότητα, επάρκεια, νομιμότητα και καταλληλότητα του περιεχομένου αυτού, συμπεριλαμβανομένων και των διαφημίσεων με οποιονδήποτε τρόπο και αν εμφανίζονται, ανήκει αποκλειστικά στους δικτυακούς τόπους/εταιρείες που το παρέχουν.

Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στον δικτυακό τόπο, συμπεριλαμβανομένων και των διαφημίσεων με οποιονδήποτε τρόπο και αν αυτές εμφανίζονται, δεν θα πρέπει σε καμιά περίπτωση να θεωρούνται ως έγκυρες πληροφορίες, συμβουλές ή ως παραίνεση για συγκεκριμένη ενέργεια.

Περαιτέρω ο χρήστης κατανοεί και αποδέχεται, ότι επισκεπτόμενος τις σελίδες και χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες του δικτυακού τόπου είναι πιθανό να εκτεθεί σε περιεχόμενο απρεπές, ενοχλητικό, προσβλητικό, ανήθικο, χυδαίο, παραπλανητικό, παράνομο κλπ. Σε καμία περίπτωση δε μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος ο δικτυακός τόπος για οποιαδήποτε βλάβη ή ζημία που τυχόν υποστούν οι χρήστες του, λόγω της έκθεσής τους σε περιεχόμενο τέτοιου είδους.

Οι χρήστες επισκέπτονται τις σελίδες και τις υπηρεσίες του δικτυακού τόπου με αποκλειστικά δική τους πρωτοβουλία και ευθύνη.

7. Απουσία Εγγύησης
Ο δικτυακός τόπος δεν παρέχει καμία ρητή εγγύηση, ότι οι σελίδες, οι υπηρεσίες, οι λειτουργίες, οι επιλογές και τα περιεχόμενα θα παρέχονται χωρίς διακοπή, χωρίς σφάλματα και ότι τα λάθη θα διορθώνονται. Λόγω τεχνικών συνθηκών, τις οποίες δεν επηρεάζει ο δικτυακός τόπος, μπορεί να παρουσιαστούν διακοπές, ειδικότερα σε περίπτωση μίας προσωρινής διακοπής των υπηρεσιών. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση μέτρων συντήρησης και επικαιροποίησης. Ο χρήστης δηλώνει ότι είναι σύμφωνος με τέτοια μέτρα, τα οποία κατά το δυνατόν πραγματοποιούνται εκτός του συνήθους ωραρίου εργασίας και δηλώνονται έγκαιρα και με τις σχετικές αρνητικές επιδράσεις σε εύλογο βαθμό. Μία τέτοια προσωρινή μη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών δεν αποτελεί ελάττωμα. Ο δικτυακός τόπος δεν ευθύνεται για οποιαδήποτε μορφής ζημία υποστεί ο χρηστής εξαιτίας της χρήσης ή / και της μη διαθεσιμότητας της χρήσης των υπηρεσιών.

Επίσης ο δικτυακός τόπος δεν εγγυάται ότι ο ίδιος ή οποιοδήποτε άλλο συνεργαζόμενο site ή οι εξυπηρετητές (servers) μέσω των οποίων αυτά τίθενται στη διάθεσή των χρηστών δεν περιέχουν “ιούς” ή άλλα επιζήμια συστατικά.

8. Εφαρμοστέο Δίκαιο & Λοιποί Όροι
Οι ανωτέρω όροι χρήσης του δικτυακού τόπου, καθώς και οποιαδήποτε τροποποίηση τους, διέπονται και συμπληρώνονται από το Ελληνικό δίκαιο, το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις σχετικές διεθνείς συνθήκες, που έχει υπογράψει η χώρα.

Οποιαδήποτε διάταξη των ανωτέρω όρων καταστεί αντίθετη προς το νόμο, παύει αυτοδικαίως να ισχύει και αφαιρείται από το παρόν, χωρίς σε καμία περίπτωση να θίγεται η ισχύς των λοιπών όρων.

Το παρόν αποτελεί τη συνολική συμφωνία μεταξύ του δικτυακού τόπου και του χρήστη των υπηρεσιών του και δε δεσμεύει παρά μόνο αυτούς.

Καμία τροποποίηση των όρων αυτών δε θα λαμβάνεται υπόψη και δε θα αποτελεί τμήμα της συμφωνίας αυτής, εάν δεν έχει διατυπωθεί εγγράφως και δεν έχει ενσωματωθεί σε αυτή.

Σε κάθε περίπτωση ο δικτυακός τόπος διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής των παρόντων όρων ενημερώνοντας σχετικά τους χρήστες του με ανάρτηση της τροποποίησής σε αυτόν και μέσα στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.

Εάν κάποιος χρήστης δε συμφωνεί με τους όρους χρήσης που προβλέπονται στο παρόν οφείλει να μη χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του δικτυακού τόπου.

Η Εταιρεία διατηρεί τα αποκλειστικά δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο σχεδιασμό και την μορφή του δικτυακού τόπου, με εξαίρεση το περιεχόμενο του δικτυακού τόπου, το οποίο ανήκει στο πρόσωπο του οποίου τα προϊόντα ή/και οι υπηρεσίες προβάλλονται μέσω αυτού, καθώς και το περιεχόμενο που τυχόν προστίθεται από τους χρήστες του . Τυχόν παραβίαση των δικαιωμάτων αυτών της Εταιρείας με οποιονδήποτε τρόπο συνεπάγεται τις ευθύνες και επισύρει τις ποινές που ορίζει ο νόμος.

Πολιτική Διαχείρισης Αιτιάσεων

Α. Εισαγωγή:

Η Εταιρεία (φυσικό πρόσωπο-ασφαλιστικός διαμεσολαβητής) Νικολάκος Χρύσανθος με το διακριτικό τίτλο: «Προοπτική Μεσίτες Ασφαλίσεων» η/και “Prooptiki Insurance Brokers” στο εξής αναφερόμενη ως «εταιρεία» , διατηρεί αριθμό Γ.Ε.Μ.Η.: 62521303000, Α.Φ.Μ. 035212592/ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και έδρα την Αθήνα, επί της οδού Λένορμαν 98 Τ.Κ. 10444, υιοθετεί και εφαρμόζει Πολιτική Διαχείρισης Αιτιάσεων (στο εξής «Πολιτική», δυνάμει του Ν. 4583/2018 και της με αριθμό 89/5-4-2016 & 122/3/15-12-2014 Πράξεων Εκτελεστικής Επιτροπής της Τράπεζας της Ελλάδος με τίτλο «Διαχείριση αιτιάσεων από ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές»), οι οποίες καθορίζουν τη διαδικασία διαχείρισης αιτιάσεων από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, καθώς και τις σχετικές οργανωτικές υποχρεώσεις τους. H παρούσα πολιτική έχει ήδη εγκριθεί από την εταιρεία και αναλύεται ως κάτωθι:

Β. Σκοπός-Στόχος:

Με την παρούσα πολιτική η εταιρία στοχεύει να προβαίνει σε πραγματική, αντικειμενική και ορθή διερεύνηση όλων των αιτιάσεων και παραπόνων των πελατών της ή/και Τρίτων αναφορικά με τις υπηρεσίες της ως ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Ειδικότερα, η εταιρία καταβάλλει κάθε ανθρωπίνως δυνατή προσπάθεια για την άμεση και αμερόληπτη διαχείριση των παραπόνων/αιτιάσεων των πελατών της ή/και Τρίτων, ενδεικτικά όχι περιοριστικά, ληπτών ασφάλισης, συμβαλλομένων και αντισυμβαλλομένων, ασφαλισμένων η/και εμπλεκομένων η/και δικαιούχων αποζημίωσης ή και/ ζημιωθέντων τρίτων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία σχετικά με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων. Η διαχείριση αυτή γίνεται με γνώμονα την Καλή Πίστη κατόπιν συγκέντρωσης κάθε σχετικού εγγράφου, συμπαρομαρτούντων στοιχείων και πληροφοριών, με απόλυτο σεβασμό στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και δη των ευαίσθητων. Διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 1 & 2 παρ. α της Π.Ε.Ε. ΤτΕ 89/5-4-2016, τα παραπάνω εφαρμόζονται αυστηρά για αιτιάσεις σχετικά με δραστηριότητες των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών που εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Γ. Ορισμοί:

Αιτίαση θεωρείται η έγγραφη δήλωση παραπόνου η/και δυσαρέσκειας που απευθύνεται στην εταιρεία από πρόσωπο που δέχεται η/και δέχθηκε υπηρεσίες απο την εταιρεία σχετικές με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων συμφώνως της κείμενης νομοθεσίας. Στην αιτίαση δεν περιλαμβάνονται αναγγελίες ζημιών ή/και άλλων απαιτήσεων η/και αιτήσεις αποζημίωσης αλλά ούτε και απλά αιτήματα που σχετίζονται με την ενεργοποίηση η/και ορθή εκτέλεση του ασφαλιστηρίου η/και την παροχή πληροφοριών και διευκρινίσεων που σχετίζονται με αυτό.

Αιτιώμενος θεωρείται το πρόσωπο που έχει το δικαίωμα να δηλώσει έγγραφη αιτίαση προς εξέταση από την εταιρεία και το οποίο υποβάλει τελικώς την αιτίαση όπως ενδεικτικά όχι περιοριστικά, ο λήπτης της ασφάλισης, ο ασφαλισμένος, ο ζημιωθείς κλπ.

Δ. Διαδικασία Διαχείρισης Αιτιάσεων:

Υποβολή παραπόνων- αιτιάσεων:  Οι ασφαλισμένοι ή/και Τρίτοι, συμφώνως των ανωτέρω αναφερομένων, που επιθυμούν να υποβάλλουν κάποιο έγγραφο παράπονο η/και δυσαρέσκεια, οφείλουν να γνωστοποιήσουν στην εταιρία κατά ελάχιστο αφενός τα προσωπικά στοιχεία του αιτιώμενου προσώπου και τα στοιχεία επικοινωνίας του αφετέρου το κλάδο ασφάλισης τον οποίο αφορά η αιτίαση και τη περιγραφή του παραπόνου/αιτίασης/δήλωσης δυσαρέσκειας και τέλος το αίτημα επιθυμητής λύσης του.

Υποβολή αιτιάσεων: To παράπονο/αιτίαση/δήλωση δυσαρέσκειας, θα τίθεται υπόψη του καθ ύλην υπευθύνου διαχείρισης αιτιάσεων είτε μέσω e-mail στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου info@prooptiki-insurance.gr είτε ταχυδρομικώς στη παραπάνω δηλωθείσα διεύθυνση της έδρας της εταιρείας. Η εταιρία διατηρεί το δικαίωμα να ζητά την ταυτοποίηση των αιτιώμενων προσώπων σχετικά με θέματα που άπτονται και αφορούν τη προστασία από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, συμφώνως του Εθνικού Δίκαιου καθώς και του Δίκαιου Της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τήρηση Μητρώου Αιτιάσεων: H εταιρία τηρεί σε ασφαλές αρχείο, μητρώο αιτιάσεων/παραπόνων/δηλώσεων δυσαρέσκειας καθώς και τα σχετικά αρχεία που υπεβλήθησαν. Στο μητρώο αυτό καταχωρούνται όλα τα απαραίτητα στοιχεία των υποβληθεισών αιτιάσεων. Ελάχιστο δε περιεχόμενο της κάθε καταχώρησης είναι η ημερομηνία υποβολής της αιτίασης, η ημερομηνία που έκλεισε ο σχετικός φάκελος της αιτίασης, τα στοιχεία ταυτοποίησης του αιτιώμενου πρόσωπου, η συνοπτική περιγραφή της αιτίασης, ο κλάδος ασφάλισης στον οποίο αφορά καθώς και την έκβαση της αιτίασης. Εκτός των παραπάνω, τηρείται πλήρη σειρά των εγγράφων που αφορούν κάθε αιτίαση ξεχωριστά. Το παραπάνω αρχείο, συμφώνως της κείμενης Εθνικής και Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας και δη σχετικά με τη επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, διατηρείται για διάστημα πέντε (5) ετών, ενώ σε περίπτωση δικαστικών υποθέσεων που εκκρεμούν, το αρχείο διατηρείται μέχρι την αμετάκλητη εκδίκαση αυτών.

Διαδικασία διαχείρισης αιτιάσεων: Κατά την παραλαβή της έγγραφης αιτίασης από την εταιρία, ο αιτιώμενος λαμβάνει σε σύντομο χρονικό διάστημα, αποδεικτικό παραλαβής, που συνοδεύεται αφενός με τη περιγραφή της παραπάνω διαδικασίας καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου προσώπου ή τμήματος για τον χειρισμό της, καθώς και το είδος των πληροφοριών που πρέπει να παράσχει ο αιτιώμενος για την ορθή και δέουσα διερεύνηση της αιτίασης  αφετέρου ενημέρωση ότι η ενεργοποίηση του μηχανισμού εξέτασης αιτίασης δε διακόπτει τη παραγραφή των έννομων αξιώσεών της. Η εταιρία κατόπιν, θα καταβάλλει κάθε ανθρωπίνως δυνατή προσπάθεια να επιλύσει την παραλειφθείσα αιτίαση, το συντομότερο δυνατό και σε κάθε περίπτωση εντός της νόμιμης προθεσμίας ήτοι εντός πενήντα (50) ημερών από την παραλαβή της. Η εταιρία θα διαβιβάζει αμμελητί τα ερωτήματα/ αιτήματα στους αντίστοιχους Ασφαλιστές η/και Ασφαλιστικές Επιχειρήσεις η/και Ασφαλιστικές Εταιρείες. Επί των απλών ερωτημάτων/αιτημάτων, ο πελάτης–καταναλωτής η/και ο αιτιώμενος, θα λαμβάνει απάντηση από την εταιρία ή/και απ’ ευθείας από τους Ασφαλιστές η/και Ασφαλιστικές Επιχειρήσεις η/και Ασφαλιστικές Εταιρείες, το συντομότερο δυνατόν και το αργότερο εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την παραλαβή του σχετικού αιτήματος. Επί εγγράφων αιτιάσεων που απευθύνονται στην εταιρία και που αφορούν στο καθήκον της ως ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, δέον να σημειωθεί πως η εταιρεία έχει διορίσει υπεύθυνο πρόσωπο που συντονίζει την ορθή και έγκαιρη διαχείριση των γραπτών αιτιάσεων που υποβάλλονται, οι οποίες απαντώνται σε εύλογο χρόνο, εντός χρονικού διαστήματος το ανώτερο πενήντα (50) ημερολογιακών ημερών.

Η άσκηση του δικαιώματος αυτού δεν περιορίζει τα δικαιώματα του πελάτη–καταναλωτή η/και του αιτιώμενου, για την αναζήτηση Δικαστικής Προστασίας. Δέον να σημειωθεί ότι η υποβολή γραπτής αιτίασης προς την εταιρία μέσω της παραπάνω αναφερόμενης διαδικασίας, δε διακόπτει την παραγραφή η/και την αποσβεστική προθεσμία της αξίωσης. Σε κάθε περίπτωση η εταιρία ενημερώνει το πελάτη–καταναλωτή η/και τον αιτιώμενο, για την πορεία εξέτασης της αιτίασης του σε εύλογο χρόνο ή/και κατόπιν αιτήματός του και υποχρεούται, εντός νόμιμης προθεσμίας πενήντα (50) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της αιτίασης, να ολοκληρώσει την εξέταση της και να αποστείλει έγγραφη και αιτιολογημένη απάντηση, είτε με το ίδιο μέσο με το οποίο περιήλθε σε αυτή είτε με οιοδήποτε άλλο τρόπο συμφώνως των διαθέσιμων στοιχείων επικοινωνίας του πελάτη–καταναλωτή η/και του αιτιώμενου. Επιπλέον, στην απάντηση αυτή η εταιρία θα ενημερώνει ρητά το πελάτη–καταναλωτή  η/και τον αιτιώμενο, ότι έχει δικαίωμα να εμμείνει στην αιτίασή του. Τυχούσα υπέρβαση της προθεσμίας των πενήντα (50) ημερών, θα αιτιολογείται εγγράφως προς το πελάτη–καταναλωτή η/και τον αιτιώμενο και θα προσδιορίζεται νέος χρόνος ολοκλήρωσης της επεξεργασίας της αιτίασης. Ωστόσο σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί αμοιβαίως αποδεκτή λύση, η εταιρία θα γνωστοποιεί στο πελάτη–καταναλωτή η/και τον αιτιώμενο, τις Αρχές στις οποίες μπορεί να αποταθεί για την εξωδικαστική επίλυση της αιτίασης του, εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών. Ενδεικτικά όχι περιοριστικά, ο πελάτης–καταναλωτής η/και ο αιτιώμενος μπορεί να αποταθεί:

  • Προς τη Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΙΑ) της Τράπεζας της Ελλάδος (οδός Αμερικής 3, T.K. 10564, Αθήνα, τηλ. 210 3205222, http://www.bankofgreece.gr).
  • Προς την Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” http://www.synigoroskatanaloti.gr, Λ. Αλεξάνδρας 144, T.K. 11471, Αθήνα τηλ. 210 6460862, 210 6460814 με ενυπόγραφη αναφορά, η οποία υποβάλλεται εντός προθεσμίας ενός (1) έτους, αφότου ο ενδιαφερόμενος έλαβε πλήρη γνώση της βλαπτικής για αυτόν πράξης ή παράλειψης που συνιστά την καταναλωτική διαφορά. Η υποβολή αναφοράς διακόπτει την παραγραφή και την αποσβεστική προθεσμία άσκησης των αξιώσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας διαμεσολάβησης. Με την επιφύλαξη των διατάξεων των άρθρων 261 επ. ΑΚ, η παραγραφή και η αποσβεστική προθεσμία που διακόπηκαν αρχίζουν και πάλι από τη με οποιονδήποτε τρόπο ολοκλήρωση της διαδικασίας.
  • Προς τη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης (Πλ. Κάνιγγος, T.K. 10181 Αθήνα, τηλ. 1520, http://www.efpolis.gr/).
  • Προς τις Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού Καταναλωτικών Διαφορών.
  • Επίσης, εάν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο έχει αγοραστεί ηλεκτρονικά, ο πελάτης–καταναλωτής η/και ο αιτιώμενος, μπορεί να υποβάλει γραπτή αιτίαση χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική πλατφόρμα Επίλυσης Διαφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στον ακόλουθο  σύνδεσμο : http://ec.europa.eu/consumers/odr

Επίσης κατά τη διαχείριση της αιτίασης, η εταιρία θα αναλύει και θα καταγράφει τυχόν αδυναμίες και ελλείψεις των εσωτερικών διαδικασιών της, ενώ το αρμόδιο πρόσωπο και τμήμα της εταιρίας, θα διατυπώνει προτάσεις για την εξάλειψη αυτών. Σε κάθε περίπτωση, στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους ο καθ ύλην αρμόδιος υπεύθυνος αιτιάσεων, θα υποβάλει έκθεση προς τη διοίκηση και το υπεύθυνο φυσικό πρόσωπο για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση της εταιρίας, με την οποία θα ενημερώνει τόσο για τον αριθμό όσο και για τη φύση και την πορεία επίλυσης των αιτιάσεων που υποβλήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους και θα καταγράφει τυχόν αδυναμίες και ελλείψεις των εσωτερικών διαδικασιών της εταιρείας και θα διατυπώνει προτάσεις για την εξάλειψη αυτών. Τέλος η εταιρία θα παρέχει στην Τράπεζα της Ελλάδος και όποτε αυτό ζητηθεί, κάθε είδους πληροφορία ή έγγραφη ενημέρωση για την εξέταση των αιτιάσεων που την αφορούν.

Ε. Ισχύς-Έγκριση–Τροποποιήσεις

Η παρούσα Πολιτική Διαχείρισης Αιτιάσεων τέθηκε σε ισχύ από την εταιρία, γνωστοποιήθηκε στο αρμόδιο προσωπικό της και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της εταιρείας www.prooptiki-insurance.gr. Αναθεωρείται δε, τροποποιείται και επικαιροποιείται από τη διοίκηση της εταιρίας, όποτε κριθεί αναγκαίο και οι τροποποιήσεις της και η τελική επικαιροποιημένη μορφή της αναρτάται εκ νέου στην ιστοσελίδα της εταιρείας www.prooptiki-insurance.gr.

Μοιραστείτε το :